قوانین و مقررات شبکه اعتباری سفر

کاربر گرامی، تمامی تلاش ما در تدوین این مستند، استفاده بهینه شما از خدمات شبکه اعتباری سفر است. به منظور آشنایی هرچه بیشتر حق و حقوق قانونی خود، لطفا موارد زیر را به‌دقت مطالعه کنید.

تعاریف و اصطلاحات

اقامتگاه: به تمامی واحدهای اقامتی ثبت شده در شبکه اعتباری سفر گفته می‌شود.

مهمان(مسافر): فرد یا افرادی که قصد اقامت در اقامتگاه را دارند و درخواست اقامت خود را از طریق شبکه اعتباری سفر ثبت می‌کنند.

میزبان: شخصیتی حقیقی یا حقوقی است که اقامتگاه را به‌ازای درخواست اقامت مهمان از طریق شبکه اعتباری سفر، در اختیار ایشان قرار می‌دهد.

مالک: شخص حقیقی یا حقوقی که صاحب اقامتگاه است.

نماینده مالک: شخص حقیقی یا حقوقی که به‌صورت رسمی اجازه بهره‌برداری (اجاره) از اقامتگاه را داشته باشد و یا نماینده قانونی وی باشد.

کاربر: شخصی که با فناوری ارتباطی به وب‌سایت و یا اپلیکیشن شبکه اعتباری سفر متصل و از خدمات نرم‌افزاری آن بهره‌مند می‌شود.

قابل ذکر است: کاربر، میزبان، مالک و نماینده مالک می‌تواند یک نفر باشد.

شرکت: شرکت هتلداری رنگین سپهر هشتم که ارایه دهنده سرویس شبکه اعتباری سفر است.

حساب کاربری: حسابی که کاربران برای استفاده از خدمات شبکه اعتباری سفر در آن ایجاد کرده‌اند.

موجودی حساب (اعتبار): مبلغی که مهمان در حساب کاربری خود جهت استفاده از خدمات شبکه اعتباری سفر دارند.

واچر: به معنای تاییدیه رزرو اقامتگاه است و در واقع رسیدی است که پس از رزرو اقامتگاه از طرف شبکه اعتباری سفر برای مهمان صادر می‌شود و نشان می‌دهد که مهمان هزینه اقامت خود را به‌صورت کامل پرداخت کرده است. این رسید شامل مشخصات اقامتگاه، تاریخ ورود و خروج، نام و شماره تماس مهمانان است.

بلیط: همانند واچر می باشد اما برای تجربه به عبارت دیگر تاییده رزرو انجام شده برای تجربه، بلیط است.

اقامتگاه دربستی: کلیه اقامتگاه هایی که به‌طور کامل و دربست در اختیار مهمان قرار می‌گیرد. مانند: ویلا، خانه، آپارتمان، کلبه و …

تجربه (اکسپرینس):  «تجربه» فعالیت‌هایی هستند که توسط افراد بومی در هر منطقه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند. این فعالیت‌ها فراتر از تورها و برنامه‌های معمولی هستند که مهمانان را به دنیای منحصر به فردی می‌برند، دنیایی که مهمان به‌خودی خود نمی‌تواند آن را تجربه کند. «تجربه» فرصتی‌ست تا هرکس علائق، مهارت و یا تخصص خود را بدون وابستگی و بدون محدودیت منابع به اشتراک گذارد.

قوانین و مقررات ثبت نام و استفاده از شبکه اعتباری سفر

کاربر با ثبت نام در شبکه اعتباری سفر می‌پذیرد که قوانین و مقررات شبکه اعتباری سفر را به صورت کامل مطالعه کرده، به مفاد آن آگاه و تمامی موارد آن را پذیرفته است. در صورتی که در آینده در این قوانین و مقررات تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه به‌روزرسانی و منتشر می‌شود و کاربر توافق می‏‌کند که استفاده مستمر از سایت به‌معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان مهمان، یک حساب کاربری به عنوان میزبان و یا هردو به صورت همزمان در شبکه اعتباری سفر داشته باشد.

مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در شبکه اعتباری سفر انجام می‌شود به عهده کاربر است.

مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهده کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همه فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهده کاربر خواهد بود.

در برخی شرایط ممکن است برای استفاده از خدمات، از کاربر درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی را در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارایه خدمات به وی خودداری کند.

کاربر می‌پذیرد که شبکه اعتباری سفر ارایه دهنده خدمات اقامتی نیست و تنها یک بستر نرم‌افزاری برای ارتباط میان میزبانان و مهمانان جهت توافق به انجام یک اقامت است.

چنانچه شبکه اعتباری سفر به هر دلیل به این نتیجه برسد که حضور یک کاربر (میزبان/مهمان) ممکن است برای شرکت یا سایر کاربران مطلوب نباشد و یا موجب بروز مشکل شود، حق حذف دسترسی کاربر مذکور به شبکه اعتباری سفر را دارد.

قوانین و مقررات عمومی

کلیه فرآیند های خرید در وب سایت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر موظف به رعایت قوانین و مقررات وب سایت در هنگام خرید است.

شبکه اعتباری سفر می تواند در صورت افزودن قابلیت ها و خدمات جدید و یا در جهت بهبود عملکرد، اقدام به به روز رسانی ضوابط و مقررات وب سایت نماید.

شبکه اعتباری سفر تنها یک بستر ارتباطی میان میزبان و مهمان است و به عنوان مجری تجربه یا میزبان  اقامتگاه و هتل  محسوب نمی گردد. در شبکه اعتباری سفر، میزبان تجربه و یا اقامتگاه خود را معرفی می نماید و مهمان نیز با آگاهی نسبت به فعالیت پلتفرم اقدام به رزرو هتل، اقامتگاه و تجربه و پرداخت به صورت آنلاین می نماید. شبکه اعتباری سفر در جهت بهبود ارایه خدمات خود نهایت تلاش خود را می نماید.

اطلاعات هتل‌های ارایه شده در شبکه اعتباری سفر، به‌صورت مستقیم از منابع رسمی(هتل ها، مراکز اقامتی و …) دریافت شده است و اطلاعات سایر اقامتگاه‌ها توسط مالکان آن در شبکه اعتباری سفر درج شده است. به‌علت تغییرات دوره‌ای این اطلاعات، تأیید صحت آنها برعهده همان منابع است. شبکه اعتباری سفر تلاش می‌کند تا این تغییرات را در کمترین زمان ممکن به‌روزرسانی کند.

اگر مالکیت هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌ها با شبکه اعتباری سفر باشد، مطمئنا تمامی خدمات اعلام شده از طرف مراکز اقامتی و هتل را از لحاظ کیفیت و صحت تضمین می نماید، اما درخصوص سایر خدمات صرفا به عنوان یک بستر الکترونیک نسبت به اعلام خدمات اقدام می نماید و می کوشد کلیه اطلاعاتی را که توسط میزبان و یا هتل اعلام می گردد، اعتبار سنجی و یا راستی آزمایی نماید. اطلاعات هتل، اقامتگاه در وب سایت شبکه اعتباری سفر شامل وضعیت ظرفیت اتاق هتل یا اقامتگاه ، نقشه هتل ، قیمتهای به روز شده ، تصاویر هتل ها، عوارض و مالیات، حق سرویس، وعده های غذایی، امکانات هتل و ترانسفر فرودگاهی و… است حال ممکن است هتل ها و سایر اقامتگاه‌ها در مواردی در ارایه خدمات اعلامی کوتاهی کنند و یا کلیه یا برخی از اطلاعات مندرج در صفحه هتل، اقامتگاه یا تجربه شبکه اعتباری سفر مطابق با اطلاعاتی که در زمان معرفی آن محصولات اعلام شده، نباشد. در این صورت مسئولیت ناشی از هرگونه نقض یا مغایرت  با مالک ختل، اقامتگاه یا تجربه است در این‌صورت ما از شما می‌خواهیم تا این قبیل مشکلات را با شبکه اعتباری سفر درمیان بگذارید تا ضمن پیگیری، بازخورد آن را در اختیار سایر مسافرین قرار داده و در صورت لزوم، سرویس مذکور را از محصولات شبکه اعتباری سفر حذف  گردد.

در روزهای پر مسافرِ سال، هتل ها و سایر اقامتگاه‌ها قوانین خاصی را اجرا می‎کنند تا بتوانند مدیریت بهتری در پذیرش و ارایه خدمات داشته باشند. از جمله و نه محدود به این قوانین می‌توان به عدم پذیرش کنسلی و در برخی هتل ها عدم ارایه سرویس‌های اتاق به‌صورت تخت اضافه اشاره کرد، شبکه اعتباری سفر در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

احراز هویت مهمان و شرایط محرمیت، از سوی اقامتگاه یا هتل و بر اساس ارزش ها و شئونات اسلامی است؛ اقامتگاه‌ها یا هتل ها این اختیار را خواهند داشت در صورت عدم احراز شرایط محرمیت از ورود مسافرین به اقامتگاه ممانعت کرده و مطابق قوانین کنسلی عمل می‌کنند.

هنگامی که شما رزرو خود را کنسل می‌کنید، این ریسک برای اقامتگاه وجود دارد تا نتواند در زمان باقی مانده، واحد اقامتی خود را به فروش رساند. بنابراین منطقی است تا مبلغی را به‌عنوان جریمه‌ی استرداد از مهمان دریافت کند. سیاست صاحبان اقامتگاه‌ها در میزان این جریمه متفاوت است، از این‌رو قوانین کنسلی هر اقامتگاه، در صفحه آن اقامتگاه درج شده است و ممکن است با اقامتگاه دیگر متفاوت باشد. حتی ممکن است این قوانین در تمام سال یکسان نباشد. اطمینان داشته باشید ما تلاش می‌کنیم در صورت انصراف از رزرو، کمترین هزینه را بپردازید؛ برای همین از شما می‌خواهیم به محض انصراف ، شبکه اعتباری سفر را از تصمیم خود مطلع کنند تا جریمه کمتری اعمال شود. وجه مسترد شده به شماره حسابی که با آن از شبکه اعتباری سفر خرید کرده آید، واریز خواهد شد.

برای پذیرش بانوان که به‌صورت تنها قصد اقامت دارند قانوناً مشکلی وجود ندارد و با نامه رسمی شرکت‎ها و سازمان‌ها مبنی بر مأموریت و یا شرکت در همایش‌ها، اقامت به‌راحتی میسر می‌شود. اگر می‌خواهید مطمئن سفر کنید و خیالتان راحت باشد با ما تماس بگیرید.

مهمان می‌پذیرد رزرو هر اقامتگاه یا هتل به معنای تأیید مقررات آن اقامتگاه یا هتل از سوی ایشان است و می بایست به ضوابط آن پایبند باشد.

زمان ورود و خروج هر اقامتگاه در صفحه آن ذکر شده است. میزبان و مهمان متعهد به رعایت این زمانبندی هستند.

مهمان می‌پذیرد چنانچه به واسطه اقامت ایشان، خسارتی به محل اقامت و وسایل آن وارد شود، مسئولیت تأمین هزینه‌های مربوط به آن بر عهده ایشان خواهد بود.

رزرو خریداری شده، متعلق به مهمانی است که مشخصاتش هنگام ثبت سفارش وارد شده است، لذا غیر قابل انتقال به غیر است.

در صورتی که در مدت زمان اقامت مهمان در یک اقامتگاه، عملی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران انجام شود و مسئولیت آن با شخصی است که مرتکب جرم شده است و شبکه اعتباری سفر هیچگونه مسئولیتی در خصوص تخلفات یا جرایم صورت نگرفته است.

در صورت درخواست لغو رزرو اقامتگاه یا هتل، مبلغ رزرو پس از اعمال قوانین کنسلی اقامتگاه یا هتل ، به شماره شبا، حساب یا کارت بانکی درج شده توسط کاربر در حساب کاربری ایشان واریز می‌شود. تمام تلاش شبکه اعتباری سفر بر آن است تا عودت مبلغ در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد، اما بنا به شرایط ممکن است این فرآیند تا ۴۸ ساعت کاری به‌طول انجامد.

قوانین و مقررات اختصاصی رزرو هتل

با توجه به اینکه پس از خرید نهایی هتل امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مهمان وجود ندارد و جهتاصلاح اطلاعات، می بایست  هتل کنسل شده و مجدداً رزرو از سوی مهمان صورت گیرد، لذا ارائه اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام و نام خانوادگی طبق اطلاعات شناسایی( اعم و نه محدود به شماره ملی،شماره پاسپورت، ملیت مسافر، تعداد مسافرین، جنسیت و سن مهمان و … بر عهده مهمان می­باشد.

اقامتگاه خریداری شده، متعلق به مهمانی است که مشخصات خود را در سیستم وارد کرده و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. و اگر مشخصات واچر با مشخصات مدارک شناسایی مهمان مطابقت نداشته باشد مهمان پذیرش نخواهد شد.

تغییر تاریخ در رزو انجام شده مقدور تیست و در این خصوص می بایست رزو جدید با شرایط و مبالغ جدید صورت گیرد.

کنسل کردن واپر هتل یا کنسلی اقامتگاه ها توسط مهمان از طریق شبکه اعتباری سفر ممکن است مشمول جریمه کنسلی گردد. مقدار جریمه و شرایط کنسلی در هر هتل، اقامتگاه یا وب سایت متفاوت است. مبلغ جریمه و شرایط کنسلی در هنگام هر رزرو به مهمان اطلاع داده خواهد شد. این مسئله در خصوص هتل ها یا اقامتگاه هایی که جریمه آنها ۱۰۰% در شبکه اعتباری سفر قید شده صادق نیست و هزینه‌ی این هتل یا اقامتگاه ها در صورت کنسلی به طور کامل دریافت می‌شود.

ممکن است حین خرید و پرداخت وجه هتل، ظرفیت هتل منتخب تکمیل شود. اگر این اتفاق پس از پرداخت وجه از سوی کاربر صورت گیرد ، مبلغ به حساب کاربری ایشان عودت داده خواهد شدو می تواند مجددا برای خرید هتل اقدام نماید. کسر مبلغ از حساب به منزله اخذ قطعی واچر هتل نبوده و در صورت انصراف از خرید، مبلغ به همان حسابی که از طریق آن خرید انجام شده است عودت داده خواهد شد.

در صورت تحویل اتاق دیرتر از موعد مقرر توسط هتل ، هیچ مبلغی به مهمان عودت داده نخواهد شد و شبکه اعتباری سفر در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شبهای درخواست شده می باشد و دربرگیرنده مواردی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، تعیین طبقه، پارکینگ و یا اجاره ی خودرو و… نیست و همچنین مینی بار و صندوق امانات در اکثر هتل ها شامل هزینه اضافه بوده که به عهده مهمان است و در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط مهمان، کلیه خسارت ها از مهمان دریافت خواهد شد.

زمان پذیرش مهمان در هتل ( Check In) عموما ساعت ۱۴:۰۰ است. پس از ورود به هتل، در صورت خروج از هتل زودتر از موعد ثبت شده در واچر، وجهی بابت عدم استفاده از اتاق به مهمان مسترد نمی گردد.

در خصوص خرید گروهی در شرایط عادی (غیر اضطراری) فقط شخصی که به نمایندگی از سوی مهمان اقدام به ثبت نام و خرید نموده مجاز به مراجعه به شبکه اعتباری سفر جهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی بوده و سایر مهمانان در این خصوص مجاز به مراجعه به شبکه اعتباری سفر برای این امر نمی باشند.

اگر کاربر درخواست هایی همچون اتاق با دو تخت یک نفره، یا اتاق دارای امکان استفاده از دخانیات ، ورود زودتر یا دیرتر از موعد و مواردی از این قبیل را داشته باشد، شبکه اعتباری سفر به هتل منتقل می کند و  تایید نهایی در این خصوص با هتل است و شبکه اعتباری سفر در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

قابل ذکر است طبق قوانین اکثر هتل‌ها، افراد بالای ۴ سال بزرگسال محسوب می‌گردند و می‌بایست هنگام رزرو اتاق برای آنان تخت درنظر گرفته شود، در صورت عدم رعایت این موضوع ممکن است هتل از ورود تعداد افراد بیش از ظرفیت رزرو شده ممانعت بعمل آورد. شبکه اعتباری سفر هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. در صورت نیاز به تخت برای کودک در هر سنی زمان خرید، نیز همچون مورد قبل باید کودک را بزرگسال انتخاب نموده و اطمینان حاصل فرمایید نوع اتاق منتخب ظرفیت کل تعداد نفرات در یک اتاق را دارا باشد، در صورت عدم رعایت این موضوع زمان پذیرش هزینه نفر اضافه مستقیما توسط مهمان در هتل پرداخت می گردد و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه شبکه اعتباری سفر نخواهد بود.

در صورتیکه هتل به هر دلیلی، امکان پذیرش مهمان با وجود واچر معتبر را نداشته باشد، مهمان باید با واحد پشتیبانی شبانه روزی شبکه اعتباری سفر با شماره ۰۲۱-۴۳۹۰۰۹۰۰ تماس گرفته تا در کمترین زمان مشکل حل شود و یا در صورت عدم پذیرش مهمان توسط هتل منتخب ، هتل مناسب دیگری مشابه هتل منتخب مهمان که از طرف تامین کننده پیشنهاد شده است برای مهمان جایگزین گردد. در صورت عدم پذیرش هتل پیشنهادی توسط مهمان، مبلغ اخذ شده بابت آن رزرو را به مهمان استرداد می کند و شبکه اعتباری سفر دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آن رزرو ندارد.

پس از پرداخت مبلغ رزرواسیون هتل و قطعی شدن آن، واچر برای کاربر صادر در حساب کاربری منتشر و به ایمیل کاربر  ارسال می گردد. ارایه واچر هتل به همراه مدارک شناسایی از سوی مهمان به مسئول پذیرش هتل الزامی است.

با توجه به شرایط هتل، رزرو اتاق های سه تخته ممکن است شامل یک اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه(Extra bed)  بوده و یا سه تخت استاندارد است و نیز سایز اتاق ها و انتخاب طبقه اتاق  ها بستگی به ظرفیت هتل در زمان پذیرش مهمان دارد.

با انجام رزرو از سوی کاربر و تایید آن از سوی هتل، مهمان مقررات مربوط به هتل منتخب و همچنین قوانین مربوط به فسخ رزرو را نیز پذیرفته است. به عبارت دیگر مهمان با آگاهی و اطلاع کافی از مقررات شبکه اعتباری سفر و اعلامی از سوی هتل، نسبت به رزرو اقدام نموده است در قراردادهای آنلاین طبق قانون تجارت الکترونیک امضای مهمان به صورت الکترونیک انجام میشود.

قوانین هتل خارجی

با توجه به اینکه قوانین رزرواسیون هتل در خارج از ایران تا حدی متفاوت با هتل های داخلی است برخی از موارد مهم که مهمان می بایست مدنظر قرار دهد به شرح ذیل است:

چنانچه مهمان ممنوع الخروج بوده و یا در بدو ورود به کشوری، مقامات محلی از ورود آن به کشور جلوگیری نمایند و یا در صورت عدم استفاده مهمان به هر دلیلی اعم از مواردی مانند جا ماندن از پرواز، عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد، نقص در مدارک پروازی، مشکل در گذرنامه مسافر، لغو و یا تاخیر پرواز به علت بدی آب و هوا و … که باعث عدم استفاده مهمان از هتل یا تاخیر در استفاده هتل گردد، هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه شبکه اعتباری سفر نخواهد بود.

مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت بعهده مهمان است، همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید در این خصوص با پشتیبانی تماس بگیرید.

ساعت ورود و خروج در هر هتل متفاوت است و بر اساس قوانین و ضوابط حاکم بر هتل تعیین می­گردد و مهمان ملزم به رعایت آن است. در صورتی که مهمان بخواهد اتاق رزرو شده را خارج از زمان مقرر تحویل یا تخلیه نماید نیاز به هماهنگی با هتل است.

رزرو اتاق برای افراد زیر سن قانونی که به تنهایی قصد اقامت در هتل را دارند بستگی به قوانین کشور محل اقامت دارد، در صورت عدم توجه به شرایط سنی اقامت در برخی از هتلها که دارای شرایط سنی می باشد،کلیه مسئولیت و هزینه ها به عهده شخص مهمان است.

ظرفیت پذیرش مسافر در اتاق Single یک نفر و در اتاق Double دونفر و در اتاق Triple سه نفر و در اتاق Quadruple چهار نفر می باشد.در صورتیکه تعداد مهمانان مطابق با ظرفیت اتاق خریداری شده نباشد در صورت پذیرش از طرف هتل، هزینه پذیرش و خدمات مربوط به نفرات اضافه مستقیما در هتل از مهمان دریافت خواهد شد و در صورت عدم پذیرش شبکه اعتباری سفر هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

حفظ اموال و مدارک شخصی در طول سفر و اقامت در هتل کشور مقصد به عهده مهمان بوده و در صورت مفقود شدن و یا صدمه وارد شدن به اموال مسافر ، شبکه اعتباری سفر هیچگونه مسئولیتی ندارد. همچنین در موردی که مهمان به هتل خسارت وارد میکند، مسئول جبران خسارات وارده است.

پرداخت عوارض خروج از کشور، مالیات شهری (City Tax) و مالیات مسافرتی (Tourist Tax) در کشورهای مقصد به عهده شخص مهمان است. همچنین اکثر هتلها در بدو ورود مبلغی به عنوان ودیعه (Deposit) در زمان تحویل اتاق از مهمان دریافت میکند که مهمان می بایست این مبلغ را مستقیما به هتل پرداخت نماید.

مهمان اقدامات لازم را قبل از خروج از کشور و تاریخ سفر اقدامات لازم را در خصوص پوشش بیمه تکلیفی و اختیاری طبق دستورالعمل های بیمه ابلاغی از سوی سازمان گردشگری بعمل آورده و در صورت عدم صدور بیمه و بروز هر نوع حادثه در طی مدت سفر، کلیه خسارات وارده برعهده مهمان است. بدیهی است بعد از تاریخ سفر یا خروج از کشور صدور بیمه نامه فاقد اعتبار است.

رعایت شئونات اخلاقی در هتل از سوی مهمان الزامی است در صورتی که خلاف مقررات و شئونات آن شرکت رفتار گردد، مشاور مسئول جبران کلیه خسارات وارده است. در صورت جبران خسارت از سوی شبکه اعتباری سفر، حق مراجعه به مهمان با ارایه مستندات جهت اخذ هزینه های انجام شده برای شبکه اعتباری سفر محفوظ است.

قوانین و مقررات اختصاصی رزرو اقامتگاه‌های دربستی

مهمان و میزبان می‌پذیرند که فرآیند رزرو و تایید یا رد آن در شبکه اعتباری سفر تنها از طریق ارسال پیام کوتاه (SMS) و ایمیل (به شماره و ایمیل درج شده در هنگام ثبت نام) است. لذا مسئولیت عدم دریافت پیام کوتاه یا ایمیل به‌دلیل عدم دسترسی به اینترنت، ضعف آنتن‌دهی موبایل و یا درج اطلاعات اشتباه هنگام ثبت نام برعهده کاربر است.

واریز مبلغ توسط مهمان به معنای رزرو قطعی محسوب نشده و تنها پس از تایید توسط میزبان و صدور واچر از طرف شبکه اعتباری سفر، رزرو و خرید قطعی شده تلقی می‌شود. در این حالت اطلاعات رزرو و اطلاعات تماس میزبان و مهمان از طریق پیام کوتاه و ایمیل به آنها ارسال می‌شود و می‌توانند هماهنگی‌های لازم را با هم به عمل آورند. و در صورت عدم تایید نهایی رزرو، مبلغ واریز شده توسط مهمان طی مدت …….ساعت به ایشان عودت داده خواهد شد. مهمان متعهد می‌شود که تعداد همراهان مراجعه کننده به اقامتگاه جهت اقامت، دقیقاً مطابق تعداد اعلام شده در درخواست رزرو باشد، در غیر این صورت، پذیرش نفر اضافه منوط به تأیید میزبان و هزینه آن بر عهده مهمان است. شبکه اعتباری سفر نیز هیچگونه مسئولیتی در خصوص پیگیری افزودن تعداد همراهان مهمان نخواهد داشت.

مهمان متعهد است قوانین اشاره شده توسط میزبان در استفاده از اقامتگاه احترام گذارد و اجرا نماید در غیر اینصورت مسئولیت نقض قواعد برعهده مهمان است و شبکه اعتباری سفر در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت. به طور مثال در صورتی که میزبان ورود حیوانات خانگی را ممنوع اعلام کرده باشد و مهمان آن شرایط را رعایت ننماید، مسئولیت اتفاقات رخ داده با مهمان است.

مهمان متعهد است مطابق تعداد نفراتی که هنگام رزرو انتخاب کرده به اقامتگاه مراجعه کند، در غیر اینصورت مسئولیت نقض قواعد برعهده مهمان است و شبکه اعتباری سفر و میزبان در این خصوص مسئولیتی نخواهند داشت. به طور مثال در صورتی که مهمان هنگام رزرو تعداد نفرات را ۴ نفر انتخاب کرده باشد و هنگام مراجعه بیش از ۴ نفر باشند، مسئولیت اتفاقات رخ داده با مهمان است و میزبان می‌تواند مهمان را پذیرش نکند.

میزبان می‌پذیرد که قیمت درج شده در شبکه اعتباری سفر نهایی است و اخذ هرگونه هزینه اضافه از مهمان تحت هر عنوان اعم از حق کمیسیون، پورسانت، حق دلالی و غیره، مجاز نیست. در غیر این‌صورت، اقامتگاه و نام کاربری وی حذف می‌شود. ارایه خدمات اضافه بر آنچه که در صفحه اقامتگاه درج شده است، خارج از تعهد مذبور است و منوط به توافق با مهمان است.

میزبان می‌تواند درخواست اقامت را بپذیرد و یا رد کند. در صورتی که میزبان درخواست اقامتی را پذیرفت، متعهد به ارایه خدمات براساس آن درخواست است در غیر این‌صورت خسارات وارده به مهمان و شرکت و عواقب ناشی از آن بر عهده ایشان است.

مهمان می پذیرد هرگونه تغییر در جزییات رزرو را با هماهنگی شبکه اعتباری سفر انجام دهد و از هرگونه توافق مستقیم با میزبان که نطابق اطلاعات رزرو نباشد، خودداری نماید. هرگونه واریز وجه نیز به مهمان به صورت مستقیم ممنوع است و شبکه اعتباری سفر تنها مسئول پیگیری تراکنش هایی است که از طریق شبکه اعتباری سفر صورت می گیرد.

میزبان متعهد می‌شود در صورت عدم مراجعه مهمان به اقامتگاه در تاریخ رزرو شده، اقامتگاه تا پایان مدت رزرو شده، برای مهمان خالی خواهد ماند، همچنین مهمان می‌پذیرد که در این شرایط هیچ‌ مبلغی به وی مسترد نخواهد شد. (در صورت درخواست لغو رزرو توسط مهمان، مطابق قوانین کنسلی آن اقامتگاه رفتار می‌شود.)

قوانین و مقررات اختصاصی رزرو تجربه (اکسپرینس)

شبکه اعتباری سفر پلتفرمی جهت نمایش اطلاعات تجربه طبق اطلاعات اعلامی میزبان است در صورت مغایرت در اطلاعات وارد شده شبکه اعتباری سفر هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

تجربه به عنوان یک پلتفرم در بستر اینترنت جهت خلق تجربه شایسته سفر است.

نحوه تعامل مهمان با میزبان جهت خلق یک تجربه به نحوه ارتباط بین آنان بستگی دارد. شبکه اعتباری سفر این اختیار را به میزبان داده است که در وب سایت و اعلام تجربه به معرفی خود پرداخته و مهمان با آشنایی نسبت به میزبان نسبت به پذیرش تجربه جدید اقدام نماید. شبکه اعتباری سفر نهایت تلاش خود را در خصوص بررسی نحوه فعالیت میزبان  و ارایه تجربه بعمل می آورد. با توجه به اینکه شبکه اعتباری سفر یک پلتفرم جهت شناساندن تجربه های جدید است، مجری یا نماینده میزبان محسوب نمی شود و هیچگونه مسئولیتی در خصوص صحت تجربه میزبان به مهمان ارایه نداده و به مهمان اختیار می دهد تا در خصوص همراهی با میزبان تصمیم گیری نماید. در صورتی که از سوی مهمان اعلام گردد که میزبان خارج از تعهدات خود عمل نموده و یا شونات مذهبی، قانونی و اخلاقی را رعایت ننموده نسبت به قطع دسترسی میزبان اقدام می نماید.

میزبان متعهد هست که تجربه را عینا مطابق آنچه در وب سایت اعلام نموده ارایه دهد، در غیر اینصورت در صورت اعلام مهمان یا احراز آن توسط شبکه اعتباری سفر، به میزبان اخطارداده خواهد شد و در مواردی به نشخیص شبکه اعتباری سفر دسترسی میزبان قطع خواهد شد.

مهمان می بایست فرهنگ بومی، هنجارهای جامعه میزبان اعم از فرهنگ، سنن، زبان، گویش، لباس، عقاید و… را ارج نهاده و به عقاید میزبان احترام گذارد. مهمان می بایست پوشش مناسب را در تجربه ها رعایت نموده و از انجام اعمالی که در عرف و قانون ممنوع یا غیراخلاقی است پرهیز کنید در غیر این صورت شبکه اعتباری سفر هیچگونه مسولیتی دراین خصوص نخواهد داشت و می تواند نسبت به قطع دسترسی مهمان در خصوص رزرو های آتی تجربه اقدام نماید.

حضور افراد زیر ۱۸ سال در تمامی برنامه‌های تجربه منوط به همراهی و یا اجازه کتبی سرپرست فرد می‌باشد.

مهمان می بایست قبل از شروع تجربه به ضوابط و تجربیات اعلامی از سوی میزبان توجه نموده و لوازم ضروری و پیشنهادی سفر و کسب سایر اطلاعات کافی در خصوص سفر را از میزبان جویا شود.

کنسلی هر تجربه توسط مهمان به شرایط تعیین شده از سوی میزبان بستگی دارد. مهمان همزمان با رزرو یک تجربه تمامی شرایط اعلامی از سوی شبکه اعتباری سفر و میزبان را می پذیرد و با آگاهی کامل در خصوص رزرو تجربه اقدام می­نماید.

مهمان متعهد است قوانین اشاره شده توسط میزبان در استفاده از تجربه احترام گذارد و اجرا نماید در غیر اینصورت مسئولیت نقض قواعد برعهده مهمان است و شبکه اعتباری سفر در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت. به طور مثال در صورتی که میزبان شرایط سنی مشخصی را برای تجربه در نظر گرفته و مهمان آن شرایط را رعایت ننماید، مسئولیت اتفاقات رخ داده با مهمان است.

تعهدات شبکه اعتباری سفر

شبکه اعتباری سفر تضمین می‌کند تا با تکمیل فرآیند خرید از سوی کاربر و دریافت نامه اقامت (واچر) ، بتوانید به راحتی در هتل و یا اقامتگاه مورد نظر، پذیرش شده و از امکانات آن بهره‌مند شوید. در مواردی نادر ممکن است به دلایل مختلف از جمله مشکلات اعلام شده از طرف اقامتگاه نظیر خرابی‌ها و حوادث طبیعی، اشتباهات انسانی همچون اشتباه فاحش در  مبلغ اعلامی  و همچنین موارد امنیتی مانند ورود مقامات بلندپایه، رزرو ثبت شده با مشکل مواجهه شود، در این‌گونه موارد شبکه اعتباری سفر تمام تلاش خود را می‌کند تا برای مهمانان خود، هتل و یا اقامتگاهی مشابه با واحد رزرو شده فعلی در نظر گیرد و درصورت عدم موفقیت در جلب رضایت مهمان (مسافر)، مبلغ را به‌صورت کامل بازگرداند و امتیاز ویژه ای را برای رزرو آتی وی منظور کند.

حفظ و نگهداری از رمز عبور  بر عهده کاربران است و برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی، کاربران نباید آن را برای شخص دیگری افشاء نمایند .تمامی اطلاعات کاربران نزد شبکه اعتباری سفر محرمانه تلقی می‌شود و شبکه اعتباری سفر متعهد می‌شود این اطلاعات را در اختیار شخص دیگر قرار ندهد، مگر در مواقعی که این اطلاعات از جانب مقامات قضایی ذیصلاح با داشتن حکم قانونی درخواست شود.

در صورت بروز مشکلات احتمالی بین میزبان و مهمان، تیم شبکه اعتباری سفر تمامی تلاش خود را جهت برطرف نمودن مشکلات به عمل خواهد آورد.

FaLang translation system by Faboba